Matinhooshmand

مجله ی متین

Matinhooshmand

مجله ی متین

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروزی بسیاری از سازمانها و موسسات در تلاشند که از بهترین شیوه های امنیتی برای ورود و خروج خود استفاده کند حتی افراد عادی برای منازل خود به دنبال بهترین راه حل برای امنیت ساختمان خود هستند. یکی از راههای خوب برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده از قفل های دیجیتالی است که امروز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

میزان امنیتی که قفل های دیجیتالی و الکترونیکی ارائه می دهند، خیلی بیشتر از تصور عموم افراد می باشد. چرا که این قفل ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و حافظ خوبی برای اموال خصوصی شما می باشند. در واقع می توان گفت که قفل های دیجیتالی مانند سایر تجهیزات الکترونیکی نقش پر رنگی در برآورده کردن انتظارات افراد دارند.

قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی یک سیستم قفل کننده و امنیتی می باشد که از جریان الکتریکی برای باز و بسته کردن قفل استفاده می کند. جریان الکتریکی متصل شده به قفل الکتریکی برای ایجاد نیروی الکترومغناطیسی استفاده می شود، یا یک سلونوئید (ایجاد جریان الکترومغناطیسی به کمک یک سیم پیچ) که این قطعات داخلی مهمترین قسمت در عملکرد قفل و برقراری ایمنی می باشند.

قفل های دیجیتالی دارای کلیدهای کنترل بوده و امکان تغییر کلید بدون تغییر در قفل را دارند، زمان و رویدادها را ثبت می کنند، در هنگام خطر می توانند اعلان هشدار کنند و از سرعت عمل بالایی هم برخوردار هستند.

این قفل ها را می توان از راه دور کنترل کرد.

معمولا قفل های دیجیتال بر روی انواع درب های ضد سرقت به کار می روند که خود درب ضد سرقت ساختار پیچیده ای دارد و به ایمن تر شدن ورودی و خروجی های ساختمان کمک زیادی می کند.

 

قفل های بایومتریک چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل های بایومتریک را نسل آینده قفل های دیجیتال می دانند، اما این تکنولوژی امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قفل Biometric locks تنها محدود به اثر انگشت نمی باشد و موارد دیگری را نیز شامل می شود مانند: اشکن شبکیه چشم، اسکن کف دست، اسکن صوت، اسکن تشخیص چهره نمونه هایی از مشخصات بایومتریک هستند که در قفل های دیجیتالی به کار گرفته می شوند.

عملکرد این قفل ها به کیفیت سنسور بستگی دارد. اگر کیفیت سنسور پایین باشد، درصد ایمنی کمتری هم وجود دارد اما در مقابل چنانچه کیفیت سنسور ها بالا باشد مشکلاتی بابت تغییر چهره با مشخصات بایومتریک رخ می دهد و  هر بار باید اطلاعات آن تغییر کند.

قفل های بایومتریک

در قفلهای بایومتریک نیازی به نگهداری کارت یا به خاطر سپردن رمز نمی باشد چرا کلید این مدل از قفل ها خود شما هستید.

این قفل ها می توانند از کلید های جانبی نیز پشتیبانی کنند و نیازی به تغییر قفل یا کلید وجود ندارد.

 Biometric locks از حسگرهایی زیادی تشکیل شده اند که در صورت عدم نیاز ممکن است تنظیم نشده باشد که حتی با تصویر شما هم باز شود و باعث بروز مشکلات زیادی شود.

یا حتی حسگرهایی با حساسیت بالا وجود دارند که به صورت ناخودآگاه باعث بسته شدن قفل های شما شوند و باید آنها را تعویض کرد.

دستگاههای RFID

دستگاههای رادیوفرکانسی Radio Frequency Device  یا دستگاه شناسایی رادیو فرکانسی Radio Frequency identification Device که به اختصار به آن RFID هم می گویند عملکردی شبیه به دستگاههای تشخیص هویت دارد. تفاوت این مدل با مدل های دیگر این است که می تواند تایید هویت را از فاصله های دور هم انجام دهد. برای باز کردن این قفل ها که از تکنولوژی RFID استفاده می کنند به یک خط مستقیم نیازی نیست و از تمامی جهات عملیات احراز هویت انجام می شود. در مدل های جدیدتر این قفل ها امکان بازکردن قفل از راه بلوتوث هم وجود دارد.

تجهیزاتی که در RFID مورد استفاده قرار می گیرد به سه دسته تقسیم می شود که فرکانس امواج در هر کدام متغیر است که این سه مدل عبارتند از:

  • کارتهایی با فرکانس های کوتاه LF که از فرکانس با ۱۲۵ کیلوهرتز پشتیانی می کند.
  • فرکانس های بلند HF که با فرکانس ۵۶/۱۳ مگاهرتز می باشند.
  • UHF فرکانسهای فوق العاده بلندی می باشند که بین فرکانس ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳ گیگاهرتز وجود دارند.

بر اساس این فرکانس ها کلیدهای مختلفی مانند کنترل تردد تماسی، کارت تردد غیر تماسی، فوپ دیجیتالی و یا مچ بند مغناطیسی می سازند که اطلاعات فرد بر روی آنها ذخیره شده است.

محدوده عملکرد در این مدل بسیار بیشتر از بقیه است و می توان قفل ها و کلید ها را انحصاری کرد و فقط یک نوع خاص یا چند قفل را باز کرد. همچنین می توان قفل دیجیتالی را طوری تنظیم کرد که مانع از ورود همه افراد شود و در این صورت کلیدها غیر فعال می شوند ضمن اینکه از گوشی هوشمند هم به عنوان کلید استفاده کرد.

 کدهای دسترسی

عملیات کدهای دسترسی بین قفل دیجیتالی و صفحه کلید می باشد که یکی از رایج ترین قفل ها می باشند و امنیت بسیار بالایی دارند. از تنوع رمز بسیاری برخوردار هستند و به وسیله کدهای مختلف ایجاد رمز بی انتها بوده و از حروف و اعداد استفاده می شود. در این نوع قفل ها می توان از رنگ ها هم استفاده کرد که کاربران می توانند کدهای دسترسی خود را پیچیده تر و ایمن تر کنند.

به دلیل اینکه این کدها ممکن است توسط انسان فراموش شود تنها راه حل این مشکل حفظ کردن کدهای دسترسی می باشد. برای هر قفل و درب می توان از رمز های مختلفی استفاده کرد که طول و تعداد کاراکترها می تواند رمز عبور شما را نشان دهد.

 رمز تایید هویت

رمز تایید هویت به صورت علامت های رمز می باشند که باید توسط قفل دریافت شوند. به طور معمول این رمزها توسط یک دستگله فیزیکی به قفل دیجیتالی منتقل می شوند. تعدادی از این دستگاهها به صورت تجهیزات الکترونیکی هستند و تعدادی دیگر به صورت کارت ساخته می شوند. برای استفاده از این تجهیزات باید آنها را به قفل نزدیک کرده و یک خط دید مناسب بین قفل و رمزها به وجود آورده تا عملیات تایید هویت صورت بگیرد. این علامت های رمز اختصاصی بوده و قفل ها نیز آنها را به صورت الگوهای خاص دیجیتالی دریافت میکند.

می توان این دستگاهها را به صورتی تنظیم کرد که چند قفل و درب مختلف را باز کند و قفل ها این امکان را دارند که تمامی کلیدرمزهای ورودی را رد کنند و اجازه تردد به کسی را ندهند.

 

منبع=https://rubisun.blog.ir

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

تناسب بینی با سایر اجزا صورت مانند فاصله بینی با لب ها، ارتفاع بینی، طول بینی از استانداردها و مشخصه زیبایی برخوردار است که می تواند با جراحی بینی، جذابیت بیشتری به چهره شخص ببخشد.

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که به عمل بینی استخوانی، عمل بینی گوشتی تقسیم می شود.

جراح بینی متخصص و ماهر، باید بتواند جراحی بینی های گوشتی و بینی های استخوانی را بدون ایجاد مشکلات تنفسی بعد از جراحی، برگشت پذیری و مشکلات ناشی از عوارض جراحی بینی نادرست، با نتیجه ای کاملا مثبت انجام دهد.

لازم به ذکر است که چنانچه فرد دچار شکستگی بینی، پولیپ بینی، انحراف بینی و مواردی از این دست باشد؛ می تواند همزمان با عمل زیبایی بینی این موارد را نیز برطرف نماید.

عمل بینی استخوانی در مقابل عمل بینی گوشتی

مهم ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی بینی در ضخامت پوست بینی است.

بینی استخوانی در بینی استخوانی ضخامت پوست بسیار کم بوده و استخوان بینی از استحکام بالایی برخوردار می باشد. بینی های استخوانی برای انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی مناسب هستند. از دیگر مشخصه های بینی های استخوانی داشتن قوز و برآمدگی در روی بینی می باشد. البته این بدین معنا نیست که قوز تنها مختص بینی های استخوانی است چرا که ممکن است کسی بینی قوز داشته باشد اما به دلیل ضخیم بودن پوست بینی جزو بینی های گوشتی نیز محسوب شود.

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی

ضخامت پوست در بینی های گوشتی بیشتر از بینی استخوانی می باشد. همچنین غضروف این بینی ها ضعیف تر است. به افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند توصیه می شود، به هیچ عنوان جراحی بینی فانتزی انجام ندهند. به دلیل ضخامت پوست بینی گوشتی ، ظرافت و تغییرات ایجاد شده به خوبی قابل مشاهده نیست و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.

معمولا افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند نگران برگشت پذیری بینی خود می باشند. این در حالیست که امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، با گرافت گذاری و تقویت غضروف ها از برگشت پذیری و افتادگی نوک بینی جلوگیری خواهد شد.

بینی های گوشتی پوست کلفت و ضخیمی دارند که جهت جراحی این گونه بینی ها نیاز به تقویت غضروف در قسمت نوک بینی و استحکام بخشیدن به ساختار بینی داریم که در این تکنیک مدرن جراحی ؛ عوارض جراحی بینی گوشتی همچون برگشت پذیری یا افتادگی نوک بینی گوشتی را به صفر می رسانیم.

به این صورت که غضروف را از تیغه وسط بینی یا برداشته و در قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا غضروف های ناحیه نوک بینی تقویت شود و از افتادگی نوک بینی و برگشت پذیری بینی به حالت قبل جلوگیری شود.

در جراحی بینی استخوانی جراح به دلیل این که بینی دارای اسکلت غضروفی استخوانی قوی تری است قدرت مانور بهتری برای ایجاد تغییر خواهد داشت.

عمل بینی استخوانی

آیا به عمل ترمیمی بینی نیاز دارم؟

در صورت داشتن علائم زیر شما هم جزء کسانی محسوب میشوید که به عمل بینی ترمیمی نیاز دارند:

اگر قوز بینی کامل رفع نشده باشند.

فاصله میان سوراخ های بینی زیاد و باعث بروز اختلالات تنفسی شده است.

هنوز بینی کج باشد و انحراف آن قابل اصلاح باشد.

دقت کنید که عمل بینی ترمیمی یک سال بعد از عمل اولیه بینی باید انجام شود و برای انجام جراحی بینی ترمیمی باید مهارت و تجربه پزشک معالج را در نظر بگیرید.

تخصص پزشک در نتیجه عمل بینی شما بسیار تاثیر گذار است. ابتدا نمونه کارهای او را ببینید و از نتیجه عمل خیالتان راحت شود.

منبع: https://www.docdroid.net/4FTKmUV/ktabchh-rahnmay-aaml-byny-pdf

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

قفل هوشمند به دو طریق نیروی برق مورد نیاز خود را تامین می کنند:

 

قفل الکترونیکی آفلاین

 

 قفل الکترونیکی آنلاین

 

قفل الکترونیکی آفلاین(offline)

اگر بصورت مدل آفلاین (offline) باشند منبع برق آنها از طریق باطری تامین می شود.

 

نحوه کارکرد قفل دیجیتال آفلاین:

از محصولات مچ بند و یا کارت، برای بازگشایی درب کمد در استخرها استفاده می شود. مچ بند و یا کارت را روی قفل قرار می دهیم و درب کمد باز می شود. در باشگاهها و استخرها، از طریق شارژ کردن مچ بند الکترونیکی و یا کارت، می توان از خدمات مختلف ورزشی بهره مند شد.

قفل

موارد کاربرد قفل دیجیتال آفلاین

امروزه قفل های هوشمند یا به اصطلاح قفل های برقی، کاربردهای بسیار زیادی دارند و آنها را می توان در مکانهای مختلفی مشاهده کرد، و معمولا در اکثر استخرها و باشگاهها و مجموعه های ورزشی، موزه ها، پارک های آبی، قفل های برقی و هوشمند، مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از مچ بند و کارت

_ برای عبور از گیت

_ خرید از بوفه

_ باز کردن درب کمد

_ برای تردد از پارکینگ

 

قفل الکترونیکی آنلاین(online)

قفل آنلاین (online) از طریق کابل کشی داخلی و از طریق POE و کابل شبکه، برق خود را تامین می کند، در این مدل قفل، دیگر نیازی به باطری نیست و برای مدیریت چندین قفل، یک کنترل پنل مرکزی وجود دارد، این مدل قفل هوشمند، می تواند تا 1000 درب را با یک پنل مرکزی و یک دستگاه، کنترل کند، استفاده از قفلهای هوشمند در استخرها، باشگاهها و مجموعه های ورزشی که دارای کمدهای متعددی هستند، مناسب است. در حالت آنلاین دیگر نیازی به استفاده از مچ بند نیست. هر یک از کمدهای موجود در باشگاهها، دارای قفل هستند که با انتخاب هر کدام می توان در دستگاه کنتلر کمد برای آن رمز تعریف کرد. قفلهای آنلاین دارای اجزایی مانند روتر، ریدر، کنتلر کمد هستند.

 

انواع قفل دیجیتال

 

 نحوه کارکرد قفل دیجیتال آنلاین

در هنگام استفاده از قفلهای آنلاین، می توان به وسیله تعریف کردن اثر انگشت یا چهره یا کارت برای افراد، به یک کمد خاص دسترسی داشت و درب کمد برای کاربر باز شود. از تشخیص چهره، معمولا برای بازگشایی قفلهای الکترونیکی درب بانکها، مراکز امنیتی، سازمان های مهم استفاده می شود که نیاز به افزایش میزان سطح امنیت خود دارند. کاربرد تایید هویت شخص به وسیله تشخیص چهره فقط در قفل های آنلاین امکان پذیر است و به این ترتیب دارای امنیت بالایی می باشد.

منبع: http://digitaldoorlock.blog.ir/

  • matin hooshmand