Matinhooshmand

مجله ی متین

Matinhooshmand

مجله ی متین

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر در خرید پنکک و انتخاب آن با قیمت های بسیار پایین و ارزان مواجه شدید کمی دست نگه دارید.

چند فاکتور برای تعیین قیمت یک لوازم آرایشی به خصوص پنکک وجود دارد.

نوع بسته بندی پنکک و برند آن، مواد اولیه به کار رفته در آن و اینکه پنکک شما از بین برندهای ایرانی است یا خارجی می تواند قیمت آن را مشخص کند.

هر چه میزان کیفیت مواد اولیه به کار رفته در پنکک مرغوب تر باشد قیمت پنکک هم بالاتر خواهد رفت.

اما اگر برند شما خارجی است این نکته را در نظر بگیرید که قیمت بالای آن شاید به دلیل هزینه های واردات و گمرکی است نه به خاطر مواد اولیه درجه یک.

پیشنهاد می شود از برندی خریداری کنید که شناخته شده است و به آن اطمینان دارید.

منبع: سایت لوازم آرایشی روبی سان

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

 

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می پردازد و از همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.

 

در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

 

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

 

 نرم افزار کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی دارای دو دوره‌ی جداگانه‌ی ۲ ساله و ۴ ساله است که در ۲ سال اوّل، دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی، پاتولوژی و ایمنی‌شناسی را می گذرانند و بعد از ۲ سال، با قبولی در امتحان سراسری علوم پایه، وارد دوره‌ی تخصصی دندانپزشکی شده و دروس اختصاصی خود را در زمینه‌ی آسیب شناسی فک و دهان، ارتودنسی (مرتّب کردن دندان‌ها)، اندودنتیکس (درمان ریشه‌ی دندان)، پروتزهای ثابت و متحرّک (روکش دندان، دست دندان)، پریودنتولوژی (بیماری‌های لثه و جرم‌گیری)، ترمیمی (پر کردن دندان‌ها و زیبایی دندان)، بیماری‌های دهان و دندان، انواع جراحی دندان (کشیدن دندان)، دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت (عکس‌برداری از دندان‌ها) می‌گذرانند و در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حدّ یک دندانپزشک عمومی، اقدام به درمان بیماری‌ها بنمایند.

 

دانشجویان این رشته باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشند، چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی، از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان، نیاز به دست‌هایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن، کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.

 

عده ای از مردم، دندانپزشکی را صرفاً یک کار عملی و تکنیکی می‌دانند، در حالی که اگر دانشجوی دندانپزشکی تنها فن و تکنیک این رشته را فراگرفته، امّا در علوم پایه ضعیف باشد، در نهایت یک دندانساز خواهد شد؛ یعنی چنین فردی کار روی دندان را فرا گرفته است، امّا از علم پزشکی، بهره‌ای نبرده است.

 

محتوای دوره:

 

این مقطع دارای دو دوره مجزای ۲ و ۴ ساله است.

 

علوم پایه :

که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می‌گذرانند.

 

 

کارآموزی :

بعد از ۲ سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی شده و دروس اختصاصی خود را در زمینه آسیب‌شناسی فک و دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و اکلوژن، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی، ترمیمی و مواد دندانی، بیماری‌های دهان و دندان، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت می‌گذرانند. و در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

 

عده ای دندانپزشکی را با کار عملی و تکنیکی صرف، یکی می دانند در حالی که اگر دانشجوی دندانپزشکی تنها فن و تکنیک این رشته را فرا گرفته اما در علوم پایه ضعیف باشد، در نهایت یک دندانساز خواهد شد یعنی چنین فردی کار روی دندان را فراگرفته است اما از علم پزشکی بی نصیب می باشد.

کلینیک دندانپزشکی

 

آینده شغلی ، بازار کار، درآمد:

 

امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت می کنند. حال سوال اینجاست که آیا برای این تعداد فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی فرصت‌های کاری وجود دارد؟

 

 نرم افزار دندانپزشکی

امروزه در کشور ایران فرصت‌های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است. یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماری‌ها را مهار و کنترل کرده است. در نتیجه مردم کمتر به پزشکان و دندانپزشکان مراجعه می‌کنند. از سوی دیگر در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است. برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. البته ذکر عوامل فوق به معنای آن نیست که هیچ فرصت شغلی برای دندانپزشکان جوان وجود ندارد بلکه در بسیاری از شهرستانهای کشور، ایران هنوز شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. یعنی در حالی که در بعضی از نقاط کشور به ازای هر ۲ هزار نفر یک دندانپزشک داریم، در نقاط محروم کشورمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.

 

افزایش تعداد دندانپزشک و بیکاری دندانپزشکان جوان :

 

افزایش تعداد دندانپزشکان جوان بیکار تنها مشکل ایران نیست چون طبق بررسی ها و پیش بینی های جوامع علمی خارج از ایران ، در سال ۲۰۳۰ میلادی بهداشت دهان و دندان مردم به اندازه‌ای خوب خواهد بود که دندانپزشکی عمومی به بخشی از پزشکی عمومی برخواهد گشت و رشته دندانپزشکی تنها جنبه تخصصی پیدا می‌کند.

منبع=https://www.edocr.com/v/qoplxn7j/alriezaa/labkhand-magazine

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

دو نوع بینی گوشتی داریم. در دسته اول گوشتی بودن بینی به خاطر لایه چربی زیاد زیر پوستی است چون غده‌های سباسه آن‌ها خیلی زیاد است و در دسته دوم بافت پوستی ضخیم‌تر می‌باشد. تجربه نشان داده است که عمل بینی گوشتی برای دسته اول آسان‌تر است.

معمولاً پزشک قبل از عمل عمل بینی گوشتی، داروی راکوتان تجویز می‌کند تا ترشح چربی در لایه زیر پوست کاهش یابد البته رژیم غذایی مناسب هم می‌تواند این روند را بهبود دهد. همچنین برای بیمارانی که پوستشان ضخیم‌تر می‌باشد داروهایی مانند تجویز می‌کنند تا پوست آن‌ها نازک‌تر شود یا قبل از عمل به بینی کورتون تزریق کند.

عمل بینی گوشتی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی در میزان ضخامت پوست و لایه چربی زیر پوستی می‌باشد. در بینی استخوانی، پوست نازک می‌باشد طوری بافت ضخیم استخوانی و غضروفی آن کاملاً نمایان است. اما در بینی‌های گوشتی معمولا یا لایه چربی ضخیم است یا پوست بینی، حالت سفت و ضخیم دارد. معمولاً بینی گوشتی چرب است و منافذ بزرگی روی آن دیده می‌شود.

جراحی بینی استخوانی، راحت‌تر است و از بینی استخوانی می‌توان فرم شکیل‌تر، زیباتر و مستحکم‌تری ساخت. جراحی بینی گوشتی و فرم دادن آن کار دشواری است و به تبحر بالای نیاز دارد. معمولاً هزینه عمل بینی گوشتی اندکی بالاتر از بینی استخوانی می‌باشد.

نحوه عمل بینی گوشتی

در گذشته عمل بینی گوشتی، عوارض ناخوشایندی به همراه داشت چون تکنیک جدیدی برای آن کشف نشده بود. به همین دلیل بیماران بعد از جراحی، با افتادگی بینی مواجه می‌شدند چون بینی گوشتی ان‌ها دچار برگشت می‌شد. اما خوشبختانه امروزه تکنیک‌های جدیدی کشف شده است که دیگر عوارض گذشته را ندارد و جای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

در این روش تلاش می‌شود تا بافت غضروفی تقویت شود و حتی ممکن است برای این کار از غضروف کتف یا گوش فرد، قرض گرفته شود. با این روش دیگر بافت غضروفی مستحکم می‌شود و بینی بعد از عمل فرم خود را حفظ خواهد کرد یا به اصطلاح بگشت نخواهد داشت.

جراحی بینی گوشتی

سن ایده آل برای عمل بینی گوشتی

معمولاٌ توصیه می‌شود که عمل زیبایی بینی، زمانی انجام شود که صورت و اجزای آن رشد کافی پیدا کرده باشند تا بعد از عمل دیگر برگشتی اتفاق نیفتد. بنابراین اگر قصد جراحی بین دارید بهتر است تا سن بلوغ صبر کنید.

پیشنهاد سن مناسب برای دختران معمولاً بعد از 14 سالگی و برای پسران بعد از 16 سالگی می‌باشد. هر چند پیشنهاد بهتر، بعد از 18 سالگی می‌باشد چرا که اکثر افراد بعد از 18 سالگی دیگر بلوغ را پشت سر گذاشته‌اند و تغییر محسوسی در چهره آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

بعد از 60 سالگی، عمل زیبایی بینی توصیه نمی‌شود چرا که از این سن به بعد، بافت استخوانی به شدت سفت و محکم است و انطاف پذیر نمی‌باشد بنابراین روند بهبودی آن طولانی‌تر است و با دردهای شدیدتر به همراه دارد. بین 18 تا 60 زمان مناسب برای عمل بینی گوشتی است و زیر سن بلوغ اصلاً توصیه نمی‌شود چرا که احتمال برگشت بینی زیاد خواهد بود.

 

آیا عمل بینی گوشتی، برگشت پذیر است؟

غضروف‌های بینی گوشتی، ضعیف می‌باشد که در عمل بینی، بافت استخوانی و غضروف تراشیده و نازک می‌شود و ضعیف‌تر می‌شوند. بنابراین در اثر فعل و انفعالات پوستی همچنین کششش جاذبه زمین، به سمت پایین متمایل می‌شود. به همین دلیل بینی‌های گوشتی بعد از عمل احتمال برگشت دارند.

اما امروزه، با تقویت بافت غضروفی، حالت دادن و بازآرایی کردن آن می‌توان از برگشت بینی گوشتی جلوگیری کرد. به همین علت پدیده برگشت بینی‌های گوشتی کم‌تر شده و شاید مانند گذشته اتفاق نیفتد. با این حال در مورد نتیجه جراحی بینی هیچ گاه نمی توان با قطعیت صحبت کرد و نتیجه را پیش بینی کرد.

منبع: https://www.docdroid.net/yW75djX/rahnmay-gamaa-aaml-byny-pdf

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

 

قرن هاست که انسان ها از کلید برای باز و بسته نمودن قفل درب خود استفاده می نمایند. مصریان باستان اولین افرادی بودند که از قفل و کلید برای محافظت از درب ورودی ساختمان های خود استفاده می کردند. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، قفل های معمولی و قدیمی جای خود را به سایر انواع قفل ها داده اند. قفل دیجیتال یکی از این نوع قفل ها می باشد که توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت می توان درب را باز نمود و نیازی به استفاده از کلیدهای پردردسر نمی باشد.

 

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال(قفل هوشمند) نوعی قفل الکترونیکی می باشد که بدون کلید و توسط سایر روش های دسترسی می توان آن را کنترل نمود. بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم های هوشمند امنیتی باعث شده تا این نوع قفل ها به یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان تبدیل شود. منبع تغذیه آن ها باتری قلمی بوده به طوری که جهت نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق نمی باشد. این محصولات امنیتی را می توان بر روی انواع درب نصب نمود.

 

دلایل انتخاب قفل دیجیتال

به دلایل ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی قفل دیجیتال ، افراد زیادی در سراسر جهان از این نوع قفل استفاده می نمایند. از ویژگی های مهم این نوع قفل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال

در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند. از جمله آن می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که توسط رمز، کارت و اثر انگشت، بدون کلید، می توان درب را باز نمود. هک نمودن پنل های دسترسی این نوع قفل ها بسیار دشوار بوده و دسترسی به ان را برای سارقان تقریبا غیر ممکن می نماید. وجود سیستم های امنیتی رمزدهی مانند تابع خیالی، سیستم بیومتریک و تشخیص بافت زنده و نیز حذف بسیار آسان کارت های گم شده باعث افزایش امنیت این نوع قفل ها می باشد.

 

 آسایش و آرامش خاطر کاربران

ویژگی های منحصر به فرد قفل دیجیتال مانند قفل خودکار، آلارم های هشدار، کنترل ورود و خروج و … خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می نماید. به عنوان مثال به محض بسته شدن درب، قفل دیجیتال به صورت خودکار بسته شده و نگرانی بابت اطمینان از بسته بودن درب از بین می رود. 

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت


 

از دیگر مزایای قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

• اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه

• استفاده از رمزهای امنیتی و یک بار مصرف(شما حین استفاده از قفل های هوشمند میتوانید از رمزهای یکبار مصرف استفاده کنید. این رمزها برای افراد خاصی مانند مهمان ها و نظافتچی و … طراحی شده است.)

• بسته شدن اتوماتیک قفل هوشمند

• قابلیت اتصال قفل هوشمند به سیستم های هوشمندسازی

• قابلیت اتصال قفل هوشمند به آیفون تصویری

• این قفل می‌تواند به شما اعلام کند که در چه وضعیتی قرار دارد. آیا کسی تلاش کرده که آن را باز کند؟ چنین اتفاقی امنیت بیشتری را تضمین خواهد کرد. قفل اثر انگشت یا دیجیتال به صورت عادی چنین پیامی را به شما ارسال نمی‌کند.

• توسط این قفل های هوشمند شما میتوانید به راحتی در هرجای دنیا که هستید درب را برای مراجعه کنندگان باز کنید.

• از دیگر قابلیت های مهم این قفل ها امکان کنترل تردد از راه دور درب و اعمال محدودیت هایی برای ورود به بخش های مختلف خانه توسط کاربران دلخواه است. شما میتوانید با استفاده از این قابلیت ورود مهمانان را به بخش هایی از خانه مسدود کنید.

• امکان ثبت تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد نیز از مهمترین مزایای قفل هوشمند است.

منابع=

https://musicbrainz.org/user/michaelrezaei11

https://weheartit.com/a_zims_anat

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

 

 

 

همیشه این سوال وجود دارد  که ” چطور دندان های سفیدی  داشته باشیم ؟ ” راهکارهای بسیار ساده ای وجود دارد که به راحتی می توانید انجام دهید و بی نیاز از دندانپزشکی شوید . داشتن دندان های زیبا و مرتب در واقع یک موهبت الهی است و بستگی زیادی به مراقبت های دوران کودکی و نوجوانی و حتی بعد از آن دارد . پدر و مادر ها در این مورد وظیفه بسیار مهمی بر عهده داشته و بیش از هر کسی مسئولیت دارند . عادت های غذایی درست ، مسواک زدن مرتب ، نخ دندان کشیدن از همان دوران طفولیت می تواند داشتن دندان های سفید ، زیبا و براق را برای همیشه تضمین کند .

 

دور از دندانپزشکی با دندان هایی سفید

مسواک بزنید.

این که  تاکید می کنیم که مسواک بزنید به این معنی نیست که در خانه ، محل کار و کوچه و خیابان مسواک دستتان باشد . اما عادت کردن به مسواک زدن برای سه بار در روز باید در زندگی شما اتفاق بیفتد . راز اینکه چطور دندان های سفید داشته باشیم ،  مسواک زدن بعد از هر وعده غذای اصلی بوده ، به طوریکه در هر بار دو تا سه دقیقه این کار به طول بینجامد . این کار را به ارامی و با حوصله انجام دهید و از فشار آوردن و ساییدن دندان هایتان خودداری نمایید .

بیشتر بخوانید: http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/labkhandso24/

صبح ها قبل از صبحانه حتما مسواک بزنید

صبح ها وقتی از خواب بیدار میشوید در طول شب دهان با ترشح بزاق به پاکسازی حفره دهان و دندان های می پردازد . بزاق دهان خودش یک ماده ضدعفونی کننده بسیار قوی بوده و مسواک زدن قبل از صبحانه و صرف هر گونه ماده غذایی یا نوشیدنی باعث میشود بزاق دهان در مسواک کردن مانند یک خمیر دندان قوی عمل خواهد کرد و جرم ها و زردی های دندان ها را به مرور زمان  از بین ببرد . برای اینکه نتیجه این کار را ببینید کافی است فقط برای یک ماه قبل از صبحانه مسواک بزنید و سفید و درخشان شدن دندان هایتان را به وضوح مشاهده کنید و از دیدن دندان های خود لذت ببرید.https://www.vocabulary.com/profiles/B1DHBRGGNK4NNL

کمتر هات چاکلت و نسکافه و نوشیدنی های تیره بخورید

رنگ غذا یا نوشیدنی که میخورید به طور مستقیم در تغییر رنگ دندان ها موثر است . به محض اینکه چایی یا نسکافه مصرف می کنید می توانید تغییر رنگ دندان ها را ببینید . به جای نوشیدنی های کافئین دار آب میوه های بدون قند و طبیعی را جایگزین کنید ، یا اگر علاقه زیادی به چایی یا نسکافه دارید، بعد از هر بار نوشیدن دهان و دندان های خود را با آب و یا دهان شویه بشویید تا رنگ دندان ها تغییر نکند .

 

آب توت فرنگی بخورید یا آن را روی دندان ها بمالید

توت فرنگی مقادیر زیادی ویتامین C  دارد که باعث سفیدی و سلامت دندان ها می گردد . ویتامین سی نقش پاک کننده و ضدعفونی کننده نیز دارد. برای همین وقتی توت فرنگی را روی دندان ها میمالید باعث میشود دندان ها سالم مانده و علاوه بر آن جرم و زردی آنها نیز از بین برود . بعد از آنکه دهان را با آب شستشو دادید کاملا متوجه تغییر رنگ دندان و زیباتر شدن آنها می گردید.

 

سیگار و قلیان را خواهشا کنار بگذارید

اینکه سیگار و قلیان کشیدن مداوم میتواند باعث از بین رفتن دندان ها و تغییر رنگ انها شود و از سفید بودن آن بکاهد ، امری روشن و بدیهی بوده و برای هیچ کس جای شک و تردید ندارد . شما هیچ فرد سیگاری را پیدا نمیکنید و نخواهید کرد که دندان هایش زرد نباشد. زرد شدن دندان حداقل آسیبی است که سیگار به دندان ها وارد می کند . پس اگر میخواهید دندان های سالم ، سفید و زیبایی داشته باشید سیگار کشیدن و قلیان را برای همیشه کنار بگذارید .

منابع=https://www.edocr.com/user/azimsanat2

https://about.me/lbkhndsoft/

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

فلسفه تجهیزات ایمنی و اطفایی، به ویژه خاموش‌کننده هایی مثل کپسول که قابل حمل هستند این است که در حریق‌های موضعی یا کوچک و در لحظات اولیه از آن‌ها برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش‌ استفاده شود.

خاموش کننده پودر و گاز :

 

در این نوع خاموش کننده پودری فشار لازم برای خارج شدن پودر از گاز ذخیره شده در داخل کارتریج تامین می گردد این سیلندر کوچک با توجه به ظرفیت خاموش کننده در نظر گرفته میشود و محتوی گاز CO2 مایع میباشد .

 

حادثه پلاسکو با آن ابهت از یک اتصال برق کوچک شروع شد که اگر خاموش‌کننده ها و پمپ آب موجود در محل کار می‌کرد قطعا حریق در لحظات اولیه حریق اطفا می‌شد. 

در گذشته انواعی از خاموش کننده ها با گازهای بی اثر شارژ می‌شد که کپسول‌ شارژ آن خارج از خاموش کننده قرار داشت و اصطلاحا به آن بالون کنار گفته می‌شد که این خاموش‌کننده‌ها نیز دستخوش تغییر شدند و انواع امروزی آن را هم در بسیاری از خانه‌ها و مجتمع‌های تجاری و.. مشاهده می‌کنیم.

انواع خاموش کننده ها :

 

خاموش کننده ها از نظر مواد اطفائی داخل آن میتوان به چهار گروه تقسیم کرد .

 

الف – خاموش کننده های محتوی آب

ب- خاموش کننده های محتوی پودر

ج-خاموش کننده های محتوی کف

د- خاموش کننده های محتوی گاز

کپسول آتش نشانی

 

انواع خاموش کننده های پودر و گاز :

 

خاموش کننده های پودر و گاز را میتوان به دو گروه تقسیم کرد ، حال آنکه هر گروه دارای انواع مختلف میباشد .

 

الف : خاموش کننده های پودر و گاز کارتریج خارج

ب: خاموش کننده های پودر و گاز کارتریج داخل

 

الف – در نوع کارتریج خارج یعنی کارتریج محتوی گاز کربنیک خارج از استوانه ( بدنه ) قرار گرفته و مجرای خروجی گاز کارتریج به بدنه خاموش کننده پیچ میشود که هم عملکرد آن ضربه است و هم فلکه و هم اهرمی میباشد

 

کارتریج هایی که در خارج از بدنه قرار میگیرند دارای سوپاپ ایمنی در قسمت مخالف خروجی میباشند که در صورت ازدیاد فشار داخلی از حد تعیین شده  ( حک شده روی بدنه ) بهر علت سوپاپ عمل کرده و گاز کارتریج تخلیه میشود .

 

ب- خاموش کننده های پودر و گاز کارتریج داخل : در این نوع کارتریج گاز CO2  در داخل بدنه و زیر درپوش قرار میگیرد که هنگام عمل با زدن ضربه یا فشار بر روی اهرم راه خروج گاز داخل کارتریج باز و گاز وارد بدنه میشود .

 

بدنه خاموش کننده های پودر و گاز با واریا معمولاً دارای سوپاپ ایمنی میباشد که این سوپاپها روی درپوش نصب میشود سوپاپ فوق از نوع فنری بوده و در صورت ازدیاد فشار داخل بدنه پس از ورود گاز بهر علتی که باشد اعم از زیاد پر کردن پودر یا گاز عمل کرده و فشار اضافی را تخلیه میکند .

 

در خاموش کننده های پودر و گاز چنانچه گاز وارد بدنه شدو مقدار کمی از پودر آن استفاده کردیم نمی توان برای مدت زیادی تحت فشار گذاشت.

اجزای کپسول آتش نشانی

 

بنابراین جهت خارج کردن گاز داخل آن خاموش کننده را سروته می کنیم و با فشار روی اهرم نازل گاز آن را خارج میکنیم .

کپسول های آتش نشانی به صورت استوانه ای  و قابل حمل به صورت دستی تولید می شوند. که طبق استاندارد جهانی به خاموش کننده ای که به صورت دستی قابل حمل نیست کپسول آتش نشانی گفته نمی شود، حال این سوال پیش می آید که به کپسول های بالای 12 کیلوگرم یا لیتر که با چرخ حمل می شوند استاندارد دارند یا خیر؟ باید جواب داد که خیر، اگر دقت کرده باشید در بازار جهانی کپسول آتش نشانی بیش از 12 کیلوگرم نداریم ولی در ایران به دلیل وجود محدودیت تولید می شوند ولی استانداردی بر روی بدنه این نوع کپسول ها وجود ندارد.

 

منابع:

https://www.alef.ir/news/3990417058.html

https://www.mixcloud.com/farazi/

 

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

 

رپرتاژ آگهی چیست؟ برای شما حتماً پیش آمده است که مطلبی را در یک مجله اینترنتی در خصوص معرفی یک محصول یا خدماتی خوانده‌اید و در آخر از شما خواسته شده است تا برای تهیه محصول به سایت معرفی شده بروید. درواقع شما با یک آگهی روبرو شدید که با شیوه‌ای متفاوت و بیان مزایای محصول در قالب داستان مخاطبان خود را ترغیب به خرید محصول و خدمات خود می‌کند. شما تا وقتی که به انتهای متن نرسید، متوجه نخواهید شد که این یک متن آگهی است و تمایل داشتید تا آخر آن را مطالعه کنید. این شیوه را رپرتاژ آگهی می‌گویند.

 

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی یک روش بازاریابی است که امروزه بیشتر صاحبان کسب‌وکار از آن برای معرفی محصولات و خدمات خود به شیوه‌ای نوین و جدیدتر استفاده می‌کنند. البته خود این تکنیک، جدید نیست؛ اما با گسترش اینترنت و تبلیغاتی اینترنتی، اهمیت استفاده از رپرتاژها بیشتر از گذشته شده است.

رپرتاژ آگهی

تعریف رپرتاژ آگهی

رپرتاژ یک متنی است که در قالب گزارش یا داستان نوشته می‌شود که در آن به معرفی محصول یا خدمات از طریق بیان مزیت‌ها به صورت بی طرفانه پرداخته می‌شود تا مخاطب هیچ‌گاه حس نکند که یک متن تبلیغاتی را می‌خواند.

 

رپرتاژها سابقه دیرینه‌ای دارند. حتی قبل از گسترش اینترنت در کشور، از این تکنیک در تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شد. درواقع بیشتر تبلیغاتی که شما مشاهده می‌کنید و در آن برای رفع مشکلات، راه‌حلی را ارائه می‌دهند که در آخر برند معرفی می‌شود را رپرتاژ آگهی می‌گویند. حتی در روزنامه‌ها و مجلات هم بخشی از تبلیغات به صورت رپرتاژ بیان می‌شد؛ برای مثال آموزشگاهی به حل مسائل درس خاصی یا روانشناسی به بیان مشکلات دانش آموزان و راه‌حل‌های آن‌ها می‌پردازد، بدون اینکه خواننده متوجه نوع آگهی بودن شود.

 

مردم بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص محصول یا خدمات از طریق رسانه‌ها هستند تا اینکه بخواهند به صورت مستقیم از شخصی بپرسند. رسانه‌ها یک منبع بی طرف هستند که هدف آن‌ها فقط اعلام مزیت شرکت آگهی دهنده است؛ اما یک بازاریاب قصد فروش مستقیم کالا به صورت هدفمند دارد و این باعث کاهش اعتماد مردم به خرید در لحظه‌های اولیه می‌شود.

رپورتاژ آگهی

 

هدف از رپرتاژ آگهی

هدف اصلی این نوع آگهی ترغیب مردم به خرید محصول از طریق بیان داستان و مزیت‌های آن است. مردم عاشق خواندن داستان هستند و ارتباط مؤثر و بهتری با آن برقرار می‌کنند و خود را جای شخصیت‌های داستان قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر، داستانی که آن‌ها می‌خوانند، اگر بتواند مزیت‌های محصول و خدمات را به خوبی بیان کند، متن شما توانسته است که ارتباط خوبی با خواننده برقرار کند.

به نوعی از آگهی تبلیغاتی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود. در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند.


 

منابع:

http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/hamdolah/

https://www.digitalocean.com/community/users/rodrigoavarante85

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

تکنیک های عمل بینی مدت خیلی زیادی است که وجود دارند ولی این جراحی نهایتا نزدیک به بیست سال است که در دنیا به تعداد زیاد انجام می شود؛ علت اصلی این امر نبود آنتی بیوتیک های لازم برای انجام عمل بینی است که خطر انجام آنرا به شدت افزایش می داد و پزشکان فقط در صورتی که راه حل دیگری نداشتند با رضایت نزدیکان شخص عمل بینی را انجام می دادند.

شباهت های عمل بینی و عمل قلب

•           عمل بینی باز

•           عمل بینی بسته

برای عمل بینی دو حالت از نظر فنون پزشکی وجود دارد. می توان بینی شخص را به طور کامل باز کرد و پوست روی آن را برداشت و با جزئیات کامل بینی را مشاهده کرد و تغییر داد، برای عمل بینی گوشتی و بینی هایی که ویژگی استخوانی و گوشتی را باهم دارند و به تغییرات زیادی احتیاج است، عمل بینی باز مناسب تر خواهد بود. در حالت دیگر که عمل بینی بسته نام دارد از طریق دو برش کوچک روی بینی تغییرات جزئی اعمال می شود؛ در حال حاضر عمل بینی باز متداول تر است، چرا که محدوده ی دید پزشک را بیشتر کرده و دست او را باز می گذارد.

عمل زیبایی بینی

محدودیت های عمل بینی

نمی توان دقیقا تعیین کرد که بینی شما بعد از جراحی بینی به چه شکل در می آید، قطر پوست بینی شما عامل تاثیر گذار است. ولی در این مورد می توانید به هنر دست جراح و تجربه ی او اعتماد کنید. اگر یکبار عمل بینی انجام داده اید و لازم می دانید که دوباره انجام بدهید، بدانید که محدودیتی در این مورد وجود ندارد ولی بالا رفتن دفعات باز شدن بینی سطح کیفی واکنش بینی را پس از عمل بینی پایین تر می آورد.

عمل زیبایی بینی

به نظر شما زیبایی امری ذاتی است یا اکتسابی؟ انسان ها هر کدام با ویژگی های ظاهری وراثتی به دنیا می‌آیند. برخی از ویژگی های ظاهری زیبا به نظر می‌رسند. برخی ویژگی ها نازیبا. اما آیا نمیتوان با اعمال بعضی تغییرات روی چهره، به زیبایی ظاهری بیشتری رسید؟ قطعا با اختیاری که انسان دارد، می‌تواند در زیبایی چهره‌ی خودش تغییر ایجاد کند. این تغییر گاهی با آراسته کردن مو و ظاهر یا آرایش کردن انجام می‌شود. الان انسان با پیشرفت هایی که در تکنولوژی و فنون پزشکی داشته، دامنه‌ی اختیارش در ایجاد تغییرات ظاهری بر چهره و اندام خود را گسترش داده است. یکی از این اعمالی که برای ایجاد تغییر و رسیدن به زیبایی مطلوب تر ابداع شده، عمل زیبایی بینی است. عمل هایی که روی بینی صورت می‌گیرد، به هدف های مختلفی انجام می‌شود. به جز زیبایی عمل بینی ممکن است به اهداف دیگری مانند اصلاح ساختار اسکلتی و رفع مشکلات تنفسی نیز انجام شود.

جراحی بینی

عمل بینی اصلاحی

یکی از عمده ترین دلایل جراحی های بینی به هدف اصلاح عملکرد، انحراف تیغه‌ی بینی است. مشکلات دیگری مانند پولیپ و تورم بافت های بینی نیز ممکن است جراحی های پیچیده تری را طلب کند که اغلب مستلزم استفاده از روش های آندوسکوپیک است.

منبع: https://www.academia.edu/43676485/%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D9%87%D9%85%D9%87_%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9_%D8%A8%D9%87_%D8%B9%D9%85%D9%84_%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA_%D9%85%DB%8C_%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

 

استفاده از کفش ها و کفی های طبی برای افرادی با مشکلات زیر بسیار مناسب است:

 

۱) کسانی که دارای ناهنجاری های متحرک مانند صافی کف پا هستند.

 

۲) کسانی که دارای ناهنجاری های ثابت و درد پای همیشگی و مشکلاتی همچون خار پاشنه و التهاب کیسه زلالی زیر پاشنه هستند.

 

۳) در بعضی از مواقع و شرایط همچون بارداری، بعضی از خانم ها به دلیل اضافه وزن ناگهانی باید از این گونه کفش ها و کفی ها استفاده کنند.

 

استفاده از کفی های طبی برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال که کف پای آنها در حال شکل گیری است بسیار مناسب است زیرا از تغییر شکل پا جلوگیری و نیز سبب برخورداری از کف پایی استاندارد تا آخر عمر می شود.

تولید کفش کار

کفش کار چیست؟ چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

همان مقدار که یک لباس کار مناسب برای یک محیط کاری مهم و لازم است، کفش کار یا کفش ایمنی نیز به همان اندازه شاید هم بیشتر اهمیت دارد. کفش کار به چند دسته کفش ایمنی، کفش اداری،چکمه و... تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را داراست.

همانند لباس کار، کفش کار نیز باید استانداردهایی داشته باشد تا قابل استفاده در محیط کار باشد که به شرح زیر است:

● کفش های ایمنی و کار، باید به نوعی تولید شود که هیچ جسم نوک تیزی نتواند به داخل و کف آن نفوذ کند.

● یک کفش کار ایمنی باید ضد الکتریسیته ساکن باشد و در هنگامی که محیط مرطوب یا خشک باشد، مقاومت الکتریکی آن باید مناسب آن محیط باشد.

● یک  کفش استاندارد باید در کم ترین حالت، ضربه هایی در حد 20 ژول را بتواند دفع کند و هر چه قدر این عدد بالاتر باشد، بهتر است.

کفش کار

مسئله دیگری که هنگام خرید انواع کفش کار مهندسی باید به خاطر داشته باشیم، بحث راحت بودن کفش‌های کار است که شرایط مختلفی را تجربه می‌کنند. مثلاً برخی از پرسنل ممکن است در شرایط آب و هوایی سخت کار کنند یا وضعیت زمین و حرکت آنها به شکلی باشد که به تردد زیاد نیاز داشته باشد. همچنین جمع شدن خون در پا به دلیل فعالیت زیاد، تغییر سایز و اندازه کفش را می‌طلبد که در این صورت باید گزینه انتخابی ما تحت شرایط کنترل شده و از پیش تعیین شده انجام گیرد

منابع:

http://rajanews.com/node/339982

http://digitaldoorlock.blog.ir/1399/07/05/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1

  • matin hooshmand