Matinhooshmand

مجله ی متین

Matinhooshmand

مجله ی متین

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت خدماتی چیست؟

 

شرکت خدماتی به شغلی گفته می شود که به جای فروش محصولات فیزیکی، با ارائه خدمات به افراد درآمدزایی می کند. یک نمونه خوب از یک شرکت خدماتی یک شرکت نظافتی است. آنها با فرستادن نیرو های نظافتی به خانه افراد به آنها کمک می کنند که نظافت منزل خود را انجام دهند.

شرکت خدماتی

شرکت خدماتی به چه معناست؟

شرکت های نظافتی محصولات فیزیکی مانند خرده فروشان و بازرگانان را نمی فروشند. در عوض ، آنها خدمات خود را به مشتریان می فروشند و بر اساس میزان زمانی که خدمت مورد نظر را ارائه می دهند هزینه دریافت می کنند. این تقریباً در همه شرکت های حرفه ای صدق می کند. وکلا معمولاً نرخ ساعتی تعیین می کنند و بر اساس مدت زمان انجام خدمات از مشتری هزینه دریافت می کنند. در اصل ، این شرکت ها واقعاً وقت خود را می فروشند.

 

مثال: بسیاری از مشاغل دیگر به غیر از شرکت های حرفه ای که در صنعت خدمات فعالیت می کنند ، وجود دارد. به عنوان مثال یک شرکت خدماتی آرایشگر در منزل را در نظر بگیرید. شما به آنها پول می دهید تا به خانه شما بیایند و خدمات آرایشی شما را انجام دهند. شما از کسب و کار آرایشگر در منزل محصول فیزیکی دریافت نمی کنید.

حسابداری شرکت خدماتی چگونه است؟

از آنجا که شرکت های خدماتی در واقع کالایی نمی فروشند ، معمولاً موجودی را در ترازنامه خود حمل نمی کنند زیرا هیچ کالایی ندارند. حسابداری برای شرکتهای خدماتی نسبت به خرده فروشان ساده تر است زیرا نیازی به پیگیری موجودی کالا نیست و نیازی به هزینه کالاهای فروخته شده نیست.درآمد خدمات درست مانند درآمد فروش برای یک خرده فروش در صورت سود و زیان گزارش می شود.

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

پرداخت بیمه تامین اجتماعی یکی موارد ضروری برای افراد شاغل در کشور می باشد. به منظور اینکار، راهکارهای اینترنتی و حتی حضوری متعددی وجود دارد که می توان از آن ها برای پرداخت کردن بیمه تامین اجتماعی استفاده نمود. از میان این روش ها، ساده ترین آن ها، استفاده از دستگاه های خودپرداز می باشد. البته شما تنها می توانید از دستگاه های خودپرداز بانک های سپه، ملت، تجارت، رفاه و کشاورزی استفاده نمایید.

فرآیند پرداخت در این بانک ها تقریبا شبیه به هم می باشند و تفاوت چندانی ندارند. البته فراموش نکنید که حتما از رسید دریافتی از خودپرداز، کپی تهیه نمایید. چراکه خیلی سریع اطلاعات بر روی رسید از بین می رود و شما نیاز دارید تا این رسید را به فیش پیوست دهید.

سادگی استفاده از این روش وقتی بیشتر حائز اهمیت می شود که شما برای کارت هایتان رمز دوم را  فعال نکرده باشد. چراکه در این روش شما فقط احتیاج به رمز اول کار خود دارید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این می باشد که، مهم نیست کار شما برای چه بانکی می باشد. همه کارت ها عضو شتاب در خودپرداز های ذکر شده، قابلیت پرداخت بیمه تامین اجتماعی را دارا می باشند.

  • matin hooshmand
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر شمار قابل توجهی از صاحب نظران بر این عقیده‌اند که محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، پرسونال برندینگ را به مرحله‌ای فراتر از آن چه که تا پیش از این بوده، رسانده است. امروزه دیگر بازاریابی تنها یک رابطه اختصاصی یک سر کسب و کار نیست. بلکه بیشتر به سوی بازاریابی مصرف کننده به مصرف کننده مبدل گشته است. مزیت پرسونال برندینگ و بازاریابی c2c از این نظر جلب مشتریان بالقوه در آینده و پایدارسازی نتایج حاصله از فعالیت‌های پیشین است. دیگر می‌توانید به وضوح اثر این مزیت‌ها در تغییر رفتارهای سلبریتی‌ها و افراد برجسته‌ی جامعه را ببینید. 

از سوی دیگر و در بافتار دانشگاهی، پرسونال برندینگ مبدل به ابزاری مؤثر برای جلب نظر کارفرمایان برای متخصصین رشته‌های مختلف گشت. در حال حاضر بسیاری از مطرح‌ترین چهره‌های آکادمیک با به پیش بردن پروژه‌های شخصی حول برند شخصی خود، سعی در شناساندن خود به بازار و افزودن به ارزش برند نام ایشان به همگان را دارند. وب سایت اینترنتی یوتیوب در این میان به عنوان یک واسطه‌ی قدرتمند و ابزار محبوب شناخته شده است. 

پرسونال برندینگ

برجسته‌ترین پروژه‌ی پرسونال برندینگ که با این زمینه طی سال‌های اخیر و در سطح بین‌المللی مطرح گشت، رویه‌ای بود جردن پترسون استاد دانشگاه کانادایی تبار علوم روان‌شناختی در پیش گرفت. وی با ترکیبی از انتشار کتاب، مصاحبه‌های تلویزیونی، برگزاری مناظرات در باب موضوعات باب روز، و در هسته‌ی مرکزی این فعالیت‌ها، حضور پررنگ در یوتیوب توانست به مشهورترین روانشناس دهه‌ی اخیر غربی مبدل گردد. البته نباید از کاریزمای کاراکتر و نقطه نظرات متفاوت وی در موقیت این پروسه چشم‌پوشی کرد.

در دنیای اینترنت پسا فیس‌بوک (به عنوان نشانگری از استیلای پدیده‌ی شبکه‌های اجتماعی بر جامعه)، پرسونال برندینگ مبدل به ابزاری برای مخابره‌ی پیام‌های مبنی بر پروموشن هویت شخصی و تمایز در کیفیت محصولات ارائه شده گشته است. شبکه‌های جتماعی در این بافتار نقشی مانند پلتفرم تئاتر را ایفا می‌کنند که در آن پرسوناژ آنتاگونیستی می‌تواند با ابتیاع زبان بدنی و بهره بردن از دکوپاژ صحنه، نگاه بیننده را برای انتقال پیام مطلوب به هر سویی که خود در نظر دارد معطوف دارد.

همه می دانیم که مفهوم پرسونال برندینگ اولین بار به شکل رسمی در انتهای هزاره‌ی پیشین مورد شناسایی قرار گرفت. بنا به ادعای پیترز در همان‌ سال‌ها، در عرصه‌ی نوین بازاریابی و تجارت، همگان باید پیش از هر چیز مارکتینگ برای خود، به عنوان یک بنگاه کسب و کار را در رأس فعالیت‌های خود قرار دهند. برندی که با نام شما شناخته می‌شود باید بتواند همه‌چیز را درباره‌ی کسب و کار، محصولات و ارزش پیشنهادی دلالت نماید.

پرسونال برندینگ برای همه

در گامی فراتر شوکر در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۰ به طبع رساند پیشنهاد کرد که پرسونال برندینگ را به عنوان هنر مدیریت تشدید بازخوردها و فعالیت‌های راهبردی به منظور بازتاباندن یک بازخورد غایی که توسط دیگرانی در خارج از بنگاه مصرف شده و آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تعریف نمود.

امروزه صنعت پرسونال برندینگ در سر تا سر جهان رایج و محبوب گشته است و تمامی افراد را به فعالیت در این حوزه تشویق می‌کند. این صنعت بر اساس مفاهیم اساسی و منطقی‌ای بنا نهاده شده است که سال‌ها برای دیگر فعالیت‌های مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بر خلاف روزهای نخستین تجارت و برندینگ، امروزه تنها اشخاص مشهور نیستند که به این مفهوم نیازمندند. آورده‌هایی که پرسونال برندینگ برای همگان به ارمغان می‌آورند لزوم اجرای آن را بیش از هر چیزی باز می‌نمایانند. در حال حاضر هر شخصی با چند اکانت رایگان در پلتفرم‌های مشهور می‌تواند روند پرسونال برندینگ خود را آغاز کرده و آن را توسعه دهد.

 

  • matin hooshmand